En dan moet alles anders... - Reisverslag uit Brabant, Nederland van Eveline Meyer - WaarBenJij.nu En dan moet alles anders... - Reisverslag uit Brabant, Nederland van Eveline Meyer - WaarBenJij.nu

En dan moet alles anders...

Door: Eveline

Blijf op de hoogte en volg Eveline

06 Augustus 2015 | Nederland, Brabant

Hej lieve allemaal,

welkom weer op mijn site! Nog maar een paar dagen en dan is het zover: dan vertrek ik voor 18 weken om te gaan backpacken in ieder geval in China & Taiwan, en mogelijk nog omliggende landen. Ik heb een visum voor een maand China, en de laatste 3 weken Taiwan, en de rest ligt nog open. Even lekker weg van het werk, weg van Nederland, en een lang gekoesterde droom die eigenlijk onverwachts op m'n pad is beland waar maken! Ik heb er zooo veel zin in, ben kei enthousiast en toch stiekem ook wel een beetje zenuwachtig tegelijkertijd. Want alhoewel ik nu beter weet waar ik aan begin dan 8 jaar geleden naar India, weet ik nu ook dat ik mezelf op een moment zo hard tegen ga komen, maar ook dat de rest zo gruwelijk gaaf gaat worden!!

Want deze reis is wel kenmerkend voor een einde van een tijdperk, en eveneens als ik straks weer terug ben, de frisse start van een nieuw begin. Een nieuw leven, een nieuwe plek, een nieuw bestaan. Geen idee wat, waar en hoe ik verder ga als ik terug kom...genoeg stof om daar de komende tijd over na te denken.

De aanleiding is namelijk toch wel heftig..als eenmaal het besef echt definitief binnen komt dat ik gewoon toch niet genoeg van hem hou, we toch niet zo goed bij elkaar passen, het besef komt dat ik mezelf maar ook hem niet kan veranderen...en dan is de glans eraf, en besef je dat wat ooit je grote liefde was, toch niet je ware liefde blijkt te zijn. Het besef dat er toch meer kan zijn, meer moet zijn, en je dat elkaar niet kan en mag ontzeggen, dan maak je de keuze om er een punt achter te zetten...

...en dan moet dus alles anders bij mij. Dan komt op een nacht de mogelijkheid in me op om gewoon weer lekker op reis te gaan. Geen huis meer, geen (financiële) verplichtingen, vrijheid...en als je werk dan ook meewerkt...dan ligt de wereld open en voor je voeten. Want zoals Clouseau ooit al eens zong "er ligt vast wel iets moois in het verschiet.."
Op naar de selfie met die ene knappe Chinees...;-)) Tuusen die 2.7 miljard spleetogen moet er toch wel eentje te vinden zijn?! :-)

Lieve allemaal, leuk dat je even een kijkje komt nemen. Hopelijk kan ik geregeld wat plaatsen van mijn avonturen en jullie op afstand een beetje meenemen. En dank jullie wel voor de steun en toeverlaat de afgelopen tijd, het zijn echt die kleine dingen die het doen! Een lief kaartje uit een onverwachte hoek, een veelzeggende dikke knuffel, de wetenschap dat ik altijd thuis terecht kan, een lange wandeling, een oppepper tijdens het hardlopen of juist alleen maar even op je hurken voor me zitten, mijn haar strelen en juist niks zeggen, een doos tissues, een fles amaretto en een goed gesprek tot diep in de nacht, een fles whisky met een sigaar, een speciaal biertje tijdens een gesprek tot diep in de nacht of tijdens een weekendje weg, of juist even lekker gek doen op een feestje, nieuwe mensen leren kennen, de een nog beter als de ander, leuke nieuwe dingen ontdekken, maar ook lieve berichtjes krijgen van mensen die uit je leven gaan...misschien met niet zoveel woorden gezegd, maar wel heel erg waardevol en bijzonder! Dank jullie wel...




  • 08 Augustus 2015 - 00:17

    Marieke:

    Ik ben de grote zus....maar voel me soms de kleine zus...
    Zo wijs, zo dapper, zo'n vechter!
    Lieffie, nogmaals....geniet, ervaar, bewonder, beleef.....en denk aan alle mooie dingen als het even moeilijk is!
    Ik ga heel hard aan je denken vanuit Zweden ☺
    XXXXXXXXXX

  • 08 Augustus 2015 - 12:49

    Anouk:

    Waaaauw!! Wat een mooie tekst!
    Geniet van alles wat je tegen gaat komen.
    Voor ons goed zoeken en proeven voor gerechten, die we bij je terugkomst met allemaal kunnen maken

  • 08 Augustus 2015 - 12:50

    Anouk:

    Geniet van je reis!!

    Liefs xxx

  • 09 Augustus 2015 - 11:43

    Irene:

    Lieve Eveline,
    Wat een mooie tekst. Ik hoop van harte dat je vindt wat je zoekt op je reis.
    Ik kijk uit naar je updates. Nogmaals veel reisplezier.

    X Irene

  • 09 Augustus 2015 - 13:42

    Ineke :

    Lieve Eef,

    Wat heb je bovenstaande mooi verwoord zeg.
    Je hebt n heel dapper besluit genomen en voor jezelf durven kiezen. Heb heel veel respect hiervoor, maar dat weet je al.
    Ik wens je een hele fijne reis en ben nu al benieuwd naar de selfie met die ene leuke Chinees ;-) hihi

    Dikke kus Ien

  • 10 Augustus 2015 - 18:40

    Marcel:

    Hoi Eveline, heel veel plezier in deze nieuwe uitdaging. Je gaat vast wel vinden waar je naar op zoek bent.
    En over die Chinees, daten met 1, is daten met een heleboel, voor ons lijken ze tenslotte allemaal op elkaar

  • 10 Augustus 2015 - 21:00

    Rob:

    Onwijs dapper Eveline! Ik wens je heel veel wijsheid, plezier vooral en heel veel mooie momenten. Laat je verrassen. Die maraps doen wij wel..... Sambal bij?

    Groeten,
    Rob

  • 10 Augustus 2015 - 21:45

    Esther:

    Meissie! Het is bijna zover!!!! Heel veel plezier en geluk in China en omgeving. Verwonder en bewonder, maar vooral: GENIET! Loskomen van al het oude, en weer tot jezelf komen. Een goed begin van een nieuwe start! Ik ben benieuwd naar al je avonturen en leef digitaal met je mee. Tot over een paar maandjes meis!!! xxxx Esther

  • 11 Augustus 2015 - 16:56

    Joke:

    Lieve Eveline
    Mooi verwoord! Onwijs goede reis en veel plezier. Ik kijk uit naar je reisverslagen.

  • 11 Augustus 2015 - 21:10

    Kevin:

    Lieve Eveline,

    Wat een geweldig mooie tekst!!!
    Je gaat de tijd van je leven tegemoet...onwijs veel dingen zien...leuke en gekke avonturen meemaken...maar bovenal genieten van al het moois wat je tegen gaat komen.
    Op dit moment zit je hoog in de lucht en vanaf morgen gaat het echte avontuur beginnen.
    Heel veel plezier en pas goed op jezelf tussen al die gekke spleetogen :)

    Liefs xxx
    Kevin

  • 12 Augustus 2015 - 22:01

    Maaike:

    Lieve Eveline,
    Mooi geschreven. Zo dapper dat je dit doet.
    Geniet van deze mooie ervaring.
    Liefs Maaike

  • 13 Augustus 2015 - 17:11

    Janine:

    Lieve Eveline,
    Eindelijk is het dan zo ver! Ik wens je heel veel plezier toe en ik ga je zeker volgen. Ben heel benieuwd naar al je belevenissen! Ik hoop dat je je rust vind en verander niet te veel want ik ben dol op die gekke, geen blad voor de mond nemende Eveline!
    Heel veel plezier en doe voorzichtig!
    Dikke knuffel
    Janine

  • 14 Augustus 2015 - 17:43

    Eveline:

    *daar gaat ze*..met die grote jongen mee

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eveline

Actief sinds 06 Aug. 2015
Verslag gelezen: 662
Totaal aantal bezoekers 5734

Voorgaande reizen:

11 Augustus 2015 - 10 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: